Działalność marketingowa jest niezbędna do funkcjonowania przedsiębiorstwa, gdyż polega na pozyskiwaniu informacji z jego otoczenia i wykorzystywaniu tych informacji do kształtowania zarówno jego oferty, jak i przewagi konkurencyjnej. Ideą marketingu jest rozpoznawanie potrzeb nabywców i dążenie do ich zaspokojenia w największym stopniu. Działania marketingowe obejmują między innymi: przeprowadzanie badań marketingowych, ustalanie celów i strategii marketingowej, kształtowanie produktów, ustalanie ceny, komunikowanie się z nabywcami, kształtowanie systemu dystrybucji, tworzenie relacji z klientami i ich obsługę.
Jednocześnie marketing jest istotnym i rozwijającym się obszarem badań naukowych. Ewoluuje wraz ze zmianami zachodzącymi w otoczeniu między innymi w kierunku marketingu relacji i wykorzystywania nowoczesnych rozwiązań technologicznych, w tym technologii informacyjnych, w procesie budowania relacji z klientami.
Katedra Marketingu prowadzi badania naukowe, zajęcia dydaktyczne i projekty w zakresie marketingu.
Zespół
Katedra Marketingu została utworzona na podstawie Zarządzenia Rektora Politechniki Gdańskiej nr 22/2001 z dn. 18 lipca 2001 roku. Została wyodrębniona z Katedry Podstaw Zarządzania i Marketingu i włączona do struktury organizacyjnej Wydziału Zarządzania i Ekonomii. Zarządzenie weszło w życie z dniem ogłoszenia, z mocą obowiązującą od 1 września 2001 roku. W jej skład wchodzą profesorowie, adiunkci, asystenci i doktoranci. Zespół reprezentuje dyscyplinę nauk o jakości i zarządzaniu. Część zespołu to osoby mające praktyczne doświadczenie zawodowe.
Więcej informacji na stronie: Zespół
Nauka
Tematyka badań naukowych realizowanych w Katedrze Marketingu obejmuje poniższe obszary:
- orientacja rynkowa przedsiębiorstwa
- zarządzanie i marketing usług
- zarządzaniem relacjami z klientami i partnerami w biznesie
- zarządzanie kształtowaniem nowych produktów
- nowe narzędzia i trendy w cyfrowej komunikacji marketingowej
- zasady zrównoważonego rozwoju w marketingu
- otwarte innowacje
- zachowanie konsumentów, w tym w mediach cyfrowych
- wpływ uzależnień na zachowanie konsumentów
Więcej informacji na stronie: Nauka
Dydaktyka
Katedra realizuje zajęcia dydaktyczne na następujących kierunkach: analityka gospodarcza, zarządzanie inżynierskie, zarządzanie, international management, inżynieria danych, ekonomia. W Katedrze prowadzone są prace licencjackie, inżynierskie, magisterskie i doktorskie. Zajęcia dydaktyczna obejmują takie przedmioty jak: podstawy marketingu, badania marketingowe, analizę rynku, zachowania podmiotów rynkowych, marketing relacji, international marketing, e-marketing and trend analysis. Zajęcia i dyplomy prowadzone są w języku polskim i angielskim. Oprócz poznawania nowych obszarów wiedzy, studenci nabywają umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami, które wykorzystywane są w praktyce gospodarczej.
Więcej informacji na stronie: Dydaktyka