Aktualności | Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Nowa umowa Double Degree z Uniwersytetem w Bambergu

bamberg
Z przyjemnością informujemy, że Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej podpisał nową umowę typu Double Degree (DD) z Otto-Friedrich-Universität Bamberg – jednym z czołowych uniwersytetów w Niemczech. Obranie ścieżki podwójnego dyplomowania przez studentów II stopnia na kierunkach Economics-Analytics oraz International Management, daje szansę na międzynarodową ścieżkę kariery i uzyskanie uznanego na świecie dyplomu.

Program został zaprojektowany z myślą o studentach drugiego roku studiów magisterskich. Aplikacja na udział w programie odbywa się po pierwszym semestrze pierwszego roku, dzięki czemu uczestnicy mają szansę na dokładne zaplanowanie swojej ścieżki kształcenia.

II Spotkanie SLMP Trójmiasto, biznes i nauka dla doskonałości procesów

slmp
W ostatni czwartek, dzięki gościnności Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, odbyło się II spotkanie społeczności SLMP Lokalnie Trójmiasto, inicjatywy tworzonej w ramach działalności Stowarzyszenia Lean Management Polska.

SLMP to organizacja non-profit, której misją jest szerzenie wiedzy i dobrych praktyk z zakresu Lean Management, podejścia ukierunkowanego na doskonalenie procesów, eliminację marnotrawstwa i zwiększanie wartości dla klienta. Spotkania lokalne, organizowane cyklicznie w formule warsztatowej, stanowią przestrzeń do wymiany doświadczeń „praktyków dla praktyków”.

Kierunki WZiE, pewna przyszłość zawodowa według danych o absolwentach ELA

absolwenci
Wybór studiów to jedna z ważniejszych decyzji w życiu młodego człowieka. W głowie niejednej osoby pojawia się jednak pytanie: czy ten kierunek zapewni mi dobrą przyszłość zawodową? Gdy spojrzymy na dane z ogólnopolskiego systemu ELA (Ekonomiczne Losy Absolwentów) odpowiedź w przypadku kierunków ekonomicznych na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej jest wyjątkowo jednoznaczna: zdecydowanie tak.

System ELA nie opiera się na ankietach, odczuciach ani deklaracjach. To baza twardych danych z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, obejmująca ponad 3 miliony absolwentów wszystkich uczelni w Polsce, zbierane aż od 2014 roku. Co ważne, ELA pokazuje, jak realnie wygląda sytuacja zawodowa młodych ludzi nawet pięć lat po ukończeniu studiów nie tylko tuż po obronie dyplomu.

Podsumowanie warsztatu pt. „Eko-Innowator” dla młodzieży

BFN
W dniu 23 maja 2025 r. w ramach Bałtyckiego Festiwalu Nauki odbyły się warsztaty pt. „Eko-Innowator” organizowane przez Prof. PG, dr hab. inż. Annę Lis, Mgr Annę Wendt oraz członków Koła Naukowego Design Thinking i studentów kierunku Zarządzanie Inżynierskie - Bogumiłę Giełczyk, Gabrielę Górską, Marcelego Ignaczewskiego, Ihora Saładiaka.

Warsztaty były skierowane do uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Celem wydarzenia było zapoznanie dzieci z najnowszymi trendami związanymi z ochroną środowiska oraz opracowanie w grupach innowacyjnych rozwiązań (produktów lub usług z wykorzystaniem metod kreatywnego myślenia). W warsztacie wzięło udział 16 uczniów z klasy 3b Szkoły Podstawowej im. Danuty Siedzikówny "Inki" w Wiślinie.

Studentki i studenci WZiE z nagrodami Santander 2025

santander
Pięcioro studentów Wydziału Zarządzania i Ekonomii znalazło się w gronie laureatów prestiżowych nagród Santander, przyznawanych za wybitne osiągnięcia naukowe, sportowe, społeczne i artystyczne.

Wyróżnieni studenci to:

  • Katarzyna Janiszewska,
  • Zuzanna Kąkol,
  • Iga Saj,
  • Weronika Siegmiller
  • Michał Ząbkiewicz.

Do konkursu zgłosiło się ponad 300 osób z całej uczelni. Laureaci przeszli wymagającą selekcję. Wśród kryteriów oceny znalazły się nie tylko osiągnięcia akademickie, ale także działania na rzecz społeczności, inicjatywy poza uczelnią i sukcesy w różnych dziedzinach.

Edu Inspiracje WZiE: Jak oceniać prace studentów w erze GenAI?

ai assessment
„Czy studenci napisali to sami, czy zrobił to za nich ChatGPT?” Jak często zadawaliście sobie to pytanie w ostatnim czasie? Sztuczna inteligencja weszła na uczelnie tylnymi drzwiami jako trochę nieproszony gość, który potrafi stworzyć esej w minutę, napisać raport i poprawić styl tekstu, a nawet zasugerować strukturę pracy. Co z tym fantem zrobić? Odpowiedź na to pytanie jest trudna, bo wszelkie zakazy na niewiele się zdają. Technologii nie da się cofnąć, ale można ją trochę ujarzmić. Pewne jest, że zamiast ścigać studentów i koncentrować się na wykrywaniu użycia AI, warto zaprojektować ocenianie w sposób, który promuje samodzielne myślenie, refleksję i uczciwość.  

Poniżej znajdziesz praktyczne i pomysły, które możesz wdrożyć na swoich zajęciach.

1. Sprawdzaj rozumienie otrzymanych prac

  • Obrona pracy

Czy kobiety uczą się na błędach skuteczniej niż mężczyźni i co to oznacza dla Twojej firmy?

nauka
Czy w Twojej firmie można popełniać błędy? A może lepiej udawać, że nigdy się nie zdarzają? Odpowiedź na to pytanie może przesądzać o tym, czy Twoja organizacja się rozwija, czy może stoi w miejscu. Najnowsze badania naukowczyń dr hab. Wiolety Kucharskiej, prof. uczelni i dr Marty Szelugi-Romańskiej z Katedry Zarządzania Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej pokazują, że to właśnie podejście do błędów, a także płeć i zajmowane stanowisko, mogą realnie wpływać na zdolność organizacji do uczenia się, adaptacji i budowania tzw. inteligencji organizacyjnej.
Czym jest podwójne uprzedzenie wobec błędów?

Wielu z nas deklaruje, że najlepiej uczy się na własnych potknięciach. Ale czy rzeczywiście? Tak zwane podwójne uprzedzenie wobec błędów (DBM – double bias of mistakes) to zjawisko polegające na rozdźwięku między tym, co organizacja głosi, a tym, jak w rzeczywistości reaguje.

Wyróżnienia za najlepszą prezentację naukową dla Aleksandry Parteki

Prof. Parteka
Z przyjemnością informujemy o sukcesie naukowym dr hab. inż. Aleksandry Parteki, profesor uczelni, która została wyróżniona za najlepszą prezentację podczas ważnej konferencji naukowej „Modelowanie i Prognozowanie Gospodarki Narodowej” zorganizowanej na Uniwersytecie Gdańskim w dniach 26–28 maja 2025 roku.

Nagroda została przyznana za prezentację artykułu pt. „Artificial Intelligence and income divide: Evidence from global regional data”, którego współautorami są Francesco Venturini oraz Julia Jabłońska. Praca ta jest owocem badań prowadzonych w ramach projektu naukowego OPUS, realizowanego na Politechnice Gdańskiej pod kierownictwem prof. Aleksandry Parteki.

Inspirujący wywiad z absolwentem WZiE Pawłem Tarnowskim

wywiad
Politechnika Gdańska opublikowała inspirujący wywiad z Pawłem Tarnowskim, wybitnym żeglarzem i windsurferem, który ukończył Wydział Zarządzania i Ekonomii tej uczelni. W rozmowie sportowiec dzieli się swoją historią łączenia intensywnej kariery sportowej z wymagającymi studiami, podkreślając kluczową rolę elastyczności i wsparcia ze strony kadry akademickiej.

W wywiadzie Paweł Tarnowski podkreśla, jak ważne było dla niego wsparcie ze strony Pani dziekan i nauczycieli, którzy umożliwili mu pogodzenie pasji sportowej z edukacją. Dzięki ich elastycznemu podejściu mógł realizować swoje marzenia zarówno na wodzie, jak i w salach wykładowych.

Subskrybuj