Centrum zajmuje się badaniami nad procesami algorytmizacji i dataizacji życia społecznego i organizacyjnego, algorytmizacją zarządzania i kulturą algorytmiczną.

Korzystając z dorobku różnych dyscyplin, w szczególności zarządzania i jakości oraz nauki o mediach i komunikacji społecznej, celem Centrum jest:
  1. wypracowanie krytycznego podejście do zrozumienia i rozwiązywania problemów społecznych i gospodarczych przy wykorzystaniu algorytmizacji;
  2. teoretyczna interpretacja funkcjonowania mediów i technologii informacyjnych i komunikacyjnych;
  3. obserwacja konsekwencji społecznych, kulturowych, politycznych i ekonomicznych cyfryzacji w kontekście współczesnych trendów rozwoju mediów i szeroko pojętych organizacji;
  4. wypracowanie rekomendacji dla polityki kulturalnej i edukacyjnej państwa oraz dla biznesu.
Przede wszystkim chodzi o podjęcie badań w ramach następujących nurtów badawczych:

• idea rozwiązania problemów społecznych przez nowe technologie;
• kulturowe i społeczne uwarunkowania zmian technologicznych;
• programy edukacyjne (media literacy) w dziedzinie nowych technologii.

Do zadań Centrum należą:

• organizowanie dyskusji naukowej;
• koordynowanie projektów badawczych;
• promowanie wyników prowadzonych badań;
• podejmowanie współpracy z innymi ośrodkami badawczymi;
• podejmowanie współpracy z biznesem
• współpraca z mediami.

W pracach Centrum uczestniczą badacze m.in. z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Akademii Leona Koźmińskiego, Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. Współpracujemy z badaczami z Finlandii, Hiszpanii, Litwy i Włoch oraz praktykami firm polskich i amerykańskich.