Data dodania: 2024-05-22
Nowe Trendy w Badaniach Ilościowych – Patrycja Klimas o Analizie Warunków Koniecznych
Profesor Patrycja Klimas pracuje na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, w Katedrze Zaawansowanych Badań w Zarządzaniu. Jako naukowiec prowadzi badania w zakresie zarządzania strategicznego, skupiając się na współpracy międzyorganizacyjnej oraz koopetycji w kontekście diad, sieci i ekosystemów. W szczególności bada przyczyny, czynniki napędzające i efekty zjawisk międzyorganizacyjnych, takich jak cechy relacji współdziałania, szeroko rozumiana „performance”, wielowymiarowa bliskość, relacje formalne i nieformalne (w tym społeczne), relacje współtworzenia, co-innovation oraz innowacyjność organizacyjna.
Jej zainteresowania i projekty badawcze, finansowane przez Narodowe Centrum Nauki w Polsce i Komisję Europejską, skupiają się głównie na branżach high-tech i kreatywnych, w tym lotnictwie, branży gier wideo, rozrywce, sporcie i turystyce. W swoich badaniach stosuje zarówno metody jakościowe, jak i ilościowe, specjalizując się w analizie regresji, modelowaniu równań strukturalnych, analizie sieci społecznych, a ostatnio również analizie warunków koniecznych. Jest ekspertem w dziedzinie mtodyki badań w naukach społecznych, w tym rygoru metodologicznego.
Wyniki jej badań publikowane są w prestiżowych czasopismach naukowych (takich jak Long Range Planning, Industrial Marketing Management, European Management Review, European Management Journal, Journal of Business Research, Review of Managerial Science), głównie dotyczących sieci innowacji i ekosystemów, relacji międzyorganizacyjnych, współinnowacji, współtworzenia wartości i kooperacji. Metodycznie, jej prace prezentują wyniki z badań ilościowych, metod mieszanych, w tym systematycznych przeglądów literatury.
Profesor Patrycja Klimas ma doświadczenie w prowadzeniu projektów badawczych na poziomie lokalnym, krajowym i europejskim. Jest również członkiem Europejskiej Akademii Zarządzania oraz Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Obecnie prowadzi badania w ramach trzech grantów NCN oraz europejskiego projektu GameHeart finansowanych w ramach programu Horizon Europe skupiającego się na transferze i współtworzeniu wartości przez twórców gier komputerowych oraz podmioty z innych branż kreatywnych i kultury.