Data dodania: 2023-06-23
Debata oksfordzka szkół - emocjonujące widowisko z udziałem uczniów
Debata oksfordzka to wydarzenie, które gromadzi utalentowanych mówców. Jest formą debaty, wywodzącą się z Uniwersytetu Oksfordzkiego, znaną ze swojej zażartości i wysokiego poziomu wymagań. W trakcie dyskusji, dwie strony konkurują ze sobą, starając się przekonać publiczność do swojego punktu widzenia. Podczas tego emocjonującego spektaklu argumenty i retoryka są szlifowane do perfekcji. Nie tylko rozwija ona umiejętności przekonywania, ale także stanowi forum, gdzie ważne społeczne i polityczne kwestie są analizowane i dyskutowane w przystępny sposób. To właśnie dzięki jej atmosferze przeciwnicy tezy oraz jej obrońcy mierzą się z kontrowersyjnymi tematami, a publiczność ma szansę uczestniczyć w dyskusji na najwyższym poziomie.
Debata oksfordzka na temat obowiązkowości egzaminu ósmoklasisty z matematyki okazała się fascynująca i zażarta. Postawienie tezy dotyczącej obligatoryjności egzaminu dało opozycji pewną przewagę. Choć w debacie oksfordzkiej głównym celem jest przekonanie publiczności i wybór bardziej przekonującej strony, trudno oczekiwać, że młodzież odda swój głos na rozwiązanie, które nie znajduje uznania w jej oczach.
Tak też się stało, opozycja zwyciężyła w tej debacie. Być może częściowo wynikało to również z pewnego niedopracowania strategii. “Jako prowadzący debatę miałem okazję dostrzec momenty, w których argumentacja opozycji była niespójna lub wewnętrznie sprzeczna. Jednak propozycja nie była w stanie skutecznie wykorzystać tych potknięć przeciwników. Poziom merytoryczny debaty okazał się być zaskakująco wysoki - przynajmniej dla mnie. Bardzo cieszyła mnie zaangażowana i aktywna postawa publiczności”, powiedział prowadzący debatę dr hab. inż. Krzysztof Zięba, prof. uczelni.
Zapraszamy do obejrzenia podobnego widowiska za rok!
-
2024-12-20
Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku
-
2024-12-18
3 stycznia 2025 r. dniem rektorskim na PG