Debata oksfordzka szkół - emocjonujące widowisko z udziałem uczniów | Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2023-06-23

Debata oksfordzka szkół - emocjonujące widowisko z udziałem uczniów

debata oksfordzka
14 czerwca 2023 roku w sali konferencyjnej Hydromechaniki Politechniki Gdańskiej odbyła się debata oksfordzka szkół, współorganizowana przez Wydział Zarządzania i Ekonomii. Debata oksfordzka to prestiżowe wydarzenie, które gromadzi utalentowanych młodych uczniów z różnych szkół. Tym razem Szkoła Podstawowa nr 55 oraz Szkoła Podstawowa nr 67 z Gdańska stanęły naprzeciw siebie w emocjonującej dyskusji. Uczniowie wykazali się umiejętnością logicznego myślenia i argumentacji. To niezwykłe starcie intelektualne stanowiło inspirację dla rozwijania umiejętności komunikacyjnych i debatowania.    

Debata oksfordzka to wydarzenie, które gromadzi utalentowanych mówców. Jest formą debaty, wywodzącą się z Uniwersytetu Oksfordzkiego, znaną ze swojej zażartości i wysokiego poziomu wymagań. W trakcie dyskusji, dwie strony konkurują ze sobą, starając się przekonać publiczność do swojego punktu widzenia. Podczas tego emocjonującego spektaklu argumenty i retoryka są szlifowane do perfekcji. Nie tylko rozwija ona umiejętności przekonywania, ale także stanowi forum, gdzie ważne społeczne i polityczne kwestie są analizowane i dyskutowane w przystępny sposób. To właśnie dzięki jej atmosferze przeciwnicy tezy oraz jej obrońcy mierzą się z kontrowersyjnymi tematami, a publiczność ma szansę uczestniczyć w dyskusji na najwyższym poziomie.

Debata oksfordzka na temat obowiązkowości egzaminu ósmoklasisty z matematyki okazała się fascynująca i zażarta. Postawienie tezy dotyczącej obligatoryjności egzaminu dało opozycji pewną przewagę. Choć w debacie oksfordzkiej głównym celem jest przekonanie publiczności i wybór bardziej przekonującej strony, trudno oczekiwać, że młodzież odda swój głos na rozwiązanie, które nie znajduje uznania w jej oczach.

Tak też się stało, opozycja zwyciężyła w tej debacie. Być może częściowo wynikało to również z pewnego niedopracowania strategii. “Jako prowadzący debatę miałem okazję dostrzec momenty, w których argumentacja opozycji była niespójna lub wewnętrznie sprzeczna. Jednak propozycja nie była w stanie skutecznie wykorzystać tych potknięć przeciwników. Poziom merytoryczny debaty okazał się być zaskakująco wysoki - przynajmniej dla mnie. Bardzo cieszyła mnie zaangażowana i aktywna postawa publiczności”, powiedział prowadzący debatę dr hab. inż. Krzysztof Zięba, prof. uczelni

Zapraszamy do obejrzenia podobnego widowiska za rok!

Fotorelacja

206 wyświetleń