„Bez matematyki - kariery nie zrobisz” – debata oksfordzka na WZiE | Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej

Szukaj

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2022-06-10

„Bez matematyki - kariery nie zrobisz” – debata oksfordzka na WZiE

Wydział
Debatą oksfordzką został zakończony pierwszy rok zajęć w ramach Innowacji Pedagogicznej prowadzonej przez Szkołę Podstawową nr 55 (Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 7) z Gdańska oraz Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.

W debacie, która odbyła się 9 czerwca na Audytorium Novum na Politechnice Gdańskiej, wzięło udział ponad 80 uczniów z dwóch szkół: Szkoły Podstawowej nr 55 oraz Szkoły Podstawowej nr 67 w Gdańsku. „Bez matematyki – kariery nie zrobisz” to teza, którą musieli obalić lub obronić uczniowie klas VII w dwóch, pięcioosobowych zespołach.

Skład opozycji (Szkoła Podstawowa nr 55):

  • Mówca 1: Nikola Strzelecka
  • Mówca 2: Filip Więckowski
  • Mówca 3: Marcel Zalewski
  • Mówca 4: Dawid Sudomir
  • Mówca wspierający: Wiktoria Wieczorek

Skład propozycji (Szkoła Podstawowa nr 67):

  • Mówca 1: Konrad Nagórski
  • Mówca 2: Eldar Ozarko
  • Mówca 3: Marek Jeżewski
  • Mówca 4: Maja Czerwińska
  • Mówca wspierający: Witold Lehmann

Oba zespoły były bardzo dobrze przygotowane, publiczność z wielkim zaangażowaniem odnosiła się do przedstawianych tez oraz zadawała pytania. Na koniec odbyło się głosowanie, w którym zwyciężył zespół propozycji ze Szkoły Podstawowej nr 67. Publiczność miała okazję również wybrać najlepszych mówców z obu drużyn. Tę nagrodę jednogłośnie przyznano: Wiktorii Wieczorek oraz Konradowi Nagórskiemu. Rolę marszałka podczas debaty pełniła dr Elżbieta Karwowska z Katedry Zarządzania na WZiE.

- Jestem pod wrażeniem tego, jak uczniowie przygotowali się do debaty i jak poważnie traktowali swoje zadanie. Ich argumenty były aktualne i merytoryczne, odnosiły się do największych osiągnięć nauki i ciekawostek popkultury – komentuje dr Karwowska. - Jako uczelnia techniczna możemy być dumni, że matematyka, królowa nauk, zwyciężyła. Opozycja miała w mojej opinii trudne zadanie. Zarówno komentarze publiczności jak i głosowanie pokazały, że "bez matematyki kariery nie zrobisz!".

Innowacja Pedagogiczna „Liczę, planuję, oszczędzam, inwestuję” to innowacja organizacyjno-programowa mająca na celu podniesienie efektywności kształcenia kompetencji matematycznych oraz osobistych, społecznych i w zakresie uczenia się. W roku akademickim 2021/2022 przeprowadzone zostały warsztaty dla uczniów z klas VII ze Szkoły Podstawowej nr 55 – w sumie odbyło się 10 spotkań oraz 1 spotkanie dla nauczycieli.

277 wyświetleń