Data dodania: 2025-06-23
Naukowcy z WZiE współautorami badania wizerunku Politechniki Gdańskiej

Naukowcy z Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, we współpracy z agencją badawczą PBS, Działem Promocji i Biurem Prasowym PG, uczestniczyli w szeroko zakrojonym badaniu wizerunku uczelni.
Było to pierwsze badanie przeprowadzone na tak dużą skalę, obejmujące niemal 5 tysięcy respondentów z różnych grup interesariuszy – od studentów i absolwentów, przez pracowników uczelni, po przedstawicieli biznesu, mediów i mieszkańców całego kraju.
Kluczowe wnioski:
- Politechnika Gdańska należy do czołówki najlepiej rozpoznawalnych uczelni publicznych w Polsce, zajmując 5. miejsce pod względem rozpoznawalności marki i 3. wśród uczelni badawczych.
- Wizerunek PG jest oceniany zdecydowanie pozytywnie, zarówno w regionie Pomorza, jak i w skali ogólnopolskiej.
- Największą więź emocjonalną z uczelnią deklarują pracownicy, nieco mniejszą absolwenci, natomiast studenci najmniejszą. Wskazuje to na potencjał do wzmocnienia działań integracyjnych wśród obecnych studentów.
- Respondenci wskazali kierunki rozwoju uczelni, w tym: podnoszenie jakości kształcenia, rozwój współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym oraz wzmocnienie działalności badawczej i innowacyjnej.
Wyniki badania staną się podstawą do opracowania nowej strategii promocji uczelni oraz działań wspierających budowanie silnej tożsamości akademickiej.
7 wyświetleń