Data dodania: 2023-10-19
Spotkanie z Isao Yoshino - emerytowanym managerem Toyoty
Temat: A3 thinking. Toyota way
Termin: 16.11.2023 godz. 13:00-14:30 on-line na Ms Teams
Wejście na spotkanie: link
Język: Spotkanie realizowane będzie w j.angielskim
Oto pytania na które poszukamy wspólnie odpowiedzi:
- Czym jest raport A3 i dlaczego jest taki ważny dla managerów Toyoty?
- Do czego Toyota wykorzystuje raport A3 i dlaczego nie jest to tylko metoda rozwiązywania problemów?
- Jakie kompetencje można rozwinąć wykorzystując A3 Thinking?
- Na ile sposobów można wykorzystać raport A3?
- Na te i inne pytania odpowie nam Isao Yoshino dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem z całego swojego zawodowego życia spędzonego w Toyocie.
Kilka słów tytułem wprowadzenia na bazie wykładów dla managerów Toyoty przygotowanych przez Masao NEMOTO, Managing Director Toyoty i opisanych w Basics of Kanri, Toyota, Japonia 1979
Praca w firmie zazwyczaj wiąże się z dużą ilością komunikacji werbalnej, w której przekazujemy sobie nawzajem nasze myśli. Zarówno wadliwe dokumenty prezentacyjne, jak i nieudane prezentacje mogą uniemożliwić skuteczne przekazanie intencji, co może wpłynąć na nieprawidłowy przebieg pracy. Im wyższa jest pozycja zawodowa, tym bardziej ograniczone są dostępne nam czasowe ramy, więc umiejętność przekazywania istoty sprawy w zwięzły sposób jest szczególnie istotna dla kierowników i innych osób na wysokich stanowiskach. A co może być gorszego niż nieumiejętne przekazanie swojego punktu widzenia osobom zewnętrznym, takim jak rząd, z powodu słabego wyjaśnienia?
W tym kontekście umiejętności wyjaśniania i prezentacji można uznać za kluczowe umiejętności, które stanowią podstawę sprawnego funkcjonowania pracy między ludźmi. Jest to tym bardziej prawdziwe w przypadku działów administracyjnych i pośrednich, gdzie wyjaśnienia i prezentacje mają ogromne znaczenie i są fundamentem efektywności operacyjnej. Dlatego umiejętności wyjaśniania na niskim poziomie nie są czymś, co można lekceważyć. Zawsze jest absolutnie kluczowe rozważanie, w jaki sposób można szybko sprawić, aby inni zrozumieli nas poprawnie.
Zajęcia organizowane przez Joannę Czerską z Katedry Inżynierii Zarządzania i Jakości