Konferencja „Lustro mediów IV – od chat botów do CX i UX”, 4 grudnia | Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej

Szukaj

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2023-11-07

Konferencja „Lustro mediów IV – od chat botów do CX i UX”, 4 grudnia

Lustro mediów
Serdecznie zapraszamy 4 grudnia wszystkich studentów, doktorantów oraz doświadczonych pracowników nauki na kolejną konferencję naukową z cyklu „Lustro mediów”. Tym razem wydarzenie wspólnie organizują badacze Politechniki Gdańskiej, Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Pomorskiego Instytutu Naukowego im. prof. Brunona Synaka.  

Zarejestruj się na konferencję 

Data: 4. grudnia 2023 r.
Program i miejsce konferencji

Jak sztuczna inteligencja  zmienia naukę i wpływa na wiedzę?  Czy doprowadzi do – jak zapowiada Robin Raskin – szybkiego „upadku kampusów”?  Z kim może konkurować o miejsce pracy i dlaczego? Czy „rozumie” piękno i jest kreatywna?  Jak zmieni naturę twórczości? Czy oznacza „koniec” reklamy i marketingu? Czy na pewno jest „sztuczna” i „inteligentna”?  Jak wpływa na się doświadczanie prawdy i dezinformacji? Czym wreszcie stanie się społeczeństwo, gdy powstaną byty cyfrowe z formą świadomości?

W programie:

  • Sztuczna inteligencja a teoria nauki;
  • Sztuczna inteligencja a zarządzanie humanistyczne;
  • Sztuczna inteligencja a wybory/postawy polityczne, społeczne i decyzje gospodarcze;
  • Wykorzystanie  sztucznej inteligencji w zarządzaniu informacją i dezinformacją;
  • Rola wykorzystania sztucznej inteligencji w uzależnieniu użytkowników, w tym wykorzystania tzw. manipulacyjnych wzorców (ang. dark pattern);
  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji w zarządzaniu informacją, w tym w ramach doświadczenia użytkownika (CX i UX);
  • Rola nowych technologii w tworzeniu i doborze informacji (m.in. data journalism);
  • Ideologia, rola i tożsamości dziennikarzy i marketerów w obliczu sztucznej inteligencji;
  • Wpływ sztucznej inteligencji na pracę (nie tylko w mediach i marketingu);
  • Chatboty a „koniec dziennikarstwa”;
  • Chatboty a problemy prawne (prawo autorskie, problem odpowiedzialności za treści i dystrybucję).
541 wyświetleń