Data dodania: 2023-11-07
Konferencja „Lustro mediów IV – od chat botów do CX i UX”, 4 grudnia
Serdecznie zapraszamy 4 grudnia wszystkich studentów, doktorantów oraz doświadczonych pracowników nauki na kolejną konferencję naukową z cyklu „Lustro mediów”. Tym razem wydarzenie wspólnie organizują badacze Politechniki Gdańskiej, Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Pomorskiego Instytutu Naukowego im. prof. Brunona Synaka.
Zarejestruj się na konferencję
Data: 4. grudnia 2023 r.
Program i miejsce konferencji
Jak sztuczna inteligencja zmienia naukę i wpływa na wiedzę? Czy doprowadzi do – jak zapowiada Robin Raskin – szybkiego „upadku kampusów”? Z kim może konkurować o miejsce pracy i dlaczego? Czy „rozumie” piękno i jest kreatywna? Jak zmieni naturę twórczości? Czy oznacza „koniec” reklamy i marketingu? Czy na pewno jest „sztuczna” i „inteligentna”? Jak wpływa na się doświadczanie prawdy i dezinformacji? Czym wreszcie stanie się społeczeństwo, gdy powstaną byty cyfrowe z formą świadomości?
W programie:
- Sztuczna inteligencja a teoria nauki;
- Sztuczna inteligencja a zarządzanie humanistyczne;
- Sztuczna inteligencja a wybory/postawy polityczne, społeczne i decyzje gospodarcze;
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w zarządzaniu informacją i dezinformacją;
- Rola wykorzystania sztucznej inteligencji w uzależnieniu użytkowników, w tym wykorzystania tzw. manipulacyjnych wzorców (ang. dark pattern);
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w zarządzaniu informacją, w tym w ramach doświadczenia użytkownika (CX i UX);
- Rola nowych technologii w tworzeniu i doborze informacji (m.in. data journalism);
- Ideologia, rola i tożsamości dziennikarzy i marketerów w obliczu sztucznej inteligencji;
- Wpływ sztucznej inteligencji na pracę (nie tylko w mediach i marketingu);
- Chatboty a „koniec dziennikarstwa”;
- Chatboty a problemy prawne (prawo autorskie, problem odpowiedzialności za treści i dystrybucję).
572 wyświetleń