W stronę cyfrowych podręczników multimedialnych
W stronę cyfrowych podręczników multimedialnych – podsumowanie pierwszego roku pracy.
Platforma do multimedialnych podręczników interaktywnych ma być narzędziem pracy zarówno dla studentów, jak i wykładowców. Student otrzymuje multimedialne treści do przedmiotów w postaci cyfrowych pigułek wiedzy (treści tekstowe zakończone quizami, filmy, animacje 2D i 3D, tutoriale, symulacje, infografiki, pliki audio, wywiady itp.), system przypomnień o powtórkach oparty o wiedzę neurobiologiczną oraz tablicę do tworzenia własnych notatek, w przyszłości współdzielonych z innymi studentami. Nauczyciel otrzymuje przyjazny edytor zasobów do tworzenia podręcznika z gotowymi szablonami, stałe wsparcie metodyka podczas tworzenia podręcznika. Po uzyskaniu pozytywnej recenzji metodycznej i merytorycznej każdemu podręcznikowi nadawany będzie cyfrowy numer identyfikacyjny (doi) z datą publikacji, a podręcznik dodany zostanie do bazy książek biblioteki PG. Nad funkcjonowaniem platformy czuwać będzie administrator.
Podczas spotkania pokażemy efekt rocznej pracy nad rozpoznawaniem możliwości technologicznych i tworzeniem różnych rodzajów zasobów cyfrowych i wskażemy kierunek działań dla przyszłych autorów.
Pierwsze pilotażowe komplety cyfrowych zasobów edukacyjnych powstały dzięki współpracy z wykładowcami sześciu wydziałów, którzy zostali wybrani w 1. edycji naboru w styczniu 2021 roku.
Na spotkanie z zespołem ds. tworzenia zasobów do nowego podręcznika zapraszamy do sali Kreatywnej w Hydromechanice.
Spotkanie poprowadzą: Mirosław Wołowik, Radosław Wesołowski i Maciej Worwa (Centrum Nowoczesnej Edukacji).
Zapewniamy pyszną gorącą kawę, herbatę z buraka i pyszne ciastka. Do zobaczenia w piątek 29 kwietnia o 13.15 w Kreatywnej! Wydarzenie będzie również stremowane na kanale spotkań Dydaktyczne Piątki.
Na spotkanie nie obowiązują zapisy - wpadnij do nas, serdecznie zapraszamy!