„Management in a Virtual World (Zarządzanie w wirtualnym świecie)” to projekt współpracy partnerskiej w szkolnictwie wyższym w ramach programu Erasmus+ (KA220-HED) dofinansowany przez Unię Europejską.
MVW to 2-letni projekt koordynowany przez Uniwersytet Süleyman Demirel w Turcji (Süleyman Demirel University). Partnerami projektu są uczelnie z Włoch, Rumunii, Portugalii oraz Polski.
Nowe pokolenie chce wyjść poza klasyczne podejście do uczenia się. Dzięki rozwojowi technologii dostęp do informacji jest obecnie bardzo łatwy i szybki. Obecnie ważne jest zapewnienie dostępu do właściwych informacji we właściwym czasie. Innymi słowy, informacje mogą być przydatne tylko wtedy, gdy są wykorzystywane we właściwym czasie. Szkoły wyższe powinny uczyć swoich studentów, jak dotrzeć do właściwych informacji we właściwym czasie i jak efektywnie z nich korzystać. Wraz z globalizacją i rozwojem technologii świat staje się coraz mniejszy, co oznacza, że znacznie łatwiej jest dotrzeć na drugi koniec świata bez konieczności podróżowania. Firmy mogą zatrudniać pracowników z jednego kraju, wytwarzać swoje produkty w innym i/lub nawet sprzedawać je na innym rynku, a nie w kraju macierzystym. W związku z tym potrzebni są absolwenci, którzy wiedzą, jak pracować w globalnym świecie. W ramach tego projektu zostanie to osiągnięte.
W ramach projektu zostanie przetestowana, stworzona wcześniej przy współpracy partnerów, platforma do symulacji biznesowych. Za pomocą platformy studenci wydziałów ekonomicznych, biznesowych i nauk administracyjnych z krajów partnerskich będą spotykać się wirtualnie realizując różne funkcje wirtualnej organizacji. Głównym celem tego projektu jest zwiększenie umiejętności menedżerskich studentów, ich pewności siebie, umiejętności podejmowania decyzji, umiejętności przedsiębiorczych, komunikacji (w tym międzykulturowych) oraz umiejętności językowych. W konsekwencji studenci mają zdobyć kompetencje i doświadczenie jak myśleć i zachowywać się w globalnym świecie. Te kompetencje i doświadczenia zostaną zwiększone dzięki udziałowi w projekcie. Dzięki symulacji studenci będą mogli zmierzyć się z rzeczywistymi problemami biznesowymi i rozwiązywać je, uczyć się na własnych błędach i podejmować prawdziwe działania w prawdziwym świecie, gdy zaczną pracować w prawdziwym biznesie. Symulacja pokaże im efekty ich decyzji, da im szansę na rozwiązanie ich w inny sposób oraz pozwoli również porównać ich działania.
W ramach projektu wzrosną kompetencje cyfrowe uczestników. Studenci będą mogli wykorzystać wszystkie funkcje organizacji, zobaczyć powiązania między nimi, doskonalić pracę w zespole, podnieść poziom biznesowego języka angielskiego. Uczestnicy poznają główne koncepcje i słowa kluczowe literatury z zakresu zarządzania, marketingu, finansów i innych. Studenci, którzy skorzystają z testowanej platformy symulacyjnej, będą mogli lepiej rozumieć zarządzanie organizacją, rozwinąć swoje umiejętności komunikacyjne, zdobyć większe doświadczenie, większą pewność siebie oraz odwagę w podejmowaniu decyzji. Dzięki projektowi studenci zdobędą niezbędne umiejętności potrzebne na globalnym rynku.
Partnerami projektu są następujące uczelnie:
- Süleyman Demirel Üniversitesi (Isparta, Turcja) - koordynator
- Università degli Studi del Sannio di Benevento (Benewent, Włochy)
- Academia de Studii Economice din București (Bukareszt, Rumunia)
- Politechnika Gdańska (Gdańsk, Polska)
- Instituto Politécnico do Porto (Porto, Portugalia)
Kwota dofinansowania: 120 000 EUR
Zespół PG:
- Kierownik projektu z ramienia PG: dr inż. Anna Maria Trzaskowska (Katedra Informatyki w Zarządzaniu)
Członkowie zespołu projektowego:
- dr hab. inż. Anna Lis, prof. PG (Katedra Inżynierii Zarządzania i Jakości)
- dr inż. Ewa Marjańska (Katedra Inżynierii Zarządzania i Jakości)
- dr Jarosław Ziętarski (Katedra Finansów)