O Google i Facebooku na WZiE. Zapraszamy na otwarte spotkanie stacjonarnie i on-line!

Zapraszamy do uczestnictwa w otwartym wykładzie z dziedziny zarządzania. Pierwszym prelegentem w nowym roku akademickim będzie dr hab. Jan Kreft, prof. uczelni, z Katedry Zarządzania Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.

Tematem spotkania będzie: "Misjonarz na drodze do raju. Google i Facebook, a organizacja doskonała"

Podczas wykładu dowiemy się o niezwykłych relacjach ludzi i algorytmów Google i Facebooka. Omówiona zostanie nowa inkarnacja władzy – władzy społecznych algorytmów, które mają wpływ na społeczny dobrostan, mogą kształtować formacje społeczne, oddziaływać kulturowo i bezpośrednio wpływać na indywidualne życie. Kreują dynamiczny przepływ symboli, są częścią nowego świata, w którym ludzki udział w przekazywaniu informacji nie jest już niezbędny.

Wykład będzie nawiązywał do przygotowywanej do druku książki pod tytułem „Misjonarze i Misjonarskie organizacje: od Apple do Palantira” oraz najnowszej wydanej książki prof. Jana Krefta pt.: „Władza Algorytmów u Źródeł Potęgi Google i Facebooka”, za którą w czerwcu 2020r. autor otrzymał nagrodę im. dr. Pawła Stępki  za najlepsze polskie wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe z dziedziny mediów [artykuł].

 

Spotkanie odbędzie się 15 października 2020r. o godz. 18:00 w Audytorium im. prof. Adama Synowieckiego (007) na WZiE PG. 

 

Jak uczestniczyć w spotkaniu?

W związku z panującą sytuacji epidemiologiczną liczba osób mogących wziąć bezpośredni udział jest ograniczona. W celu osobistego wzięcia udziału należy zapisać się poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego (decyduje kolejność zgłoszeń) ->  ZAPISZ SIĘ!

Wykład będzie również transmitowany on-line na wydziałowym kanale YouTube -> Relacja on-line

 

Zapraszamy!

 

Prof. Jan Kreft – biogram

jankreft.pl

  • Podstawowy obszar zainteresowań badawczych: zarządzanie tzw. nowymi mediami.
  • Studia: Ekonomika i Organizacja Transportu Morskiego oraz Prawo na Uniwersytecie Gdańskim.
  • Doktorat (2004 r.) na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego („Ocena strategii marketingowych na rynku codziennej prasy ogólnopolskiej").
  • Stopień doktora habilitowanego na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego (2013 r.).
  • Wieloletni dziennikarz ekonomiczny, korespondent zagraniczny (Reuters)
  • Doradca w największych polskich firmach, zarządzający spółkami na rynku mediów, m.in. dyrektor Grupy Yellow, prezes Instytutu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego, członek rad nadzorczych.  
  • Autor około stu publikacji naukowych i ponad tysiąca artykułów w polskich i zagranicznych mediach.